poniedziałek, 29 kwietnia 2013

O jabłkach i małe wytłumaczenie

Może zacznijmy od drugiej cześć tematu.
Ostatnio w poście o dziewczynach z AOA napisałam "nigdy nie spotkałam teledysku w którym członkowie zespołu graliby na jakimkolwiek instrumencie". Teraz chciałabym trochę się wytłumaczyć. Po prostu źle to ujęłam. Chodziło mi o to, że nigdy wcześniej w girlsbandach nie widziałam żeby członkinie grały na instrumentach. Przepraszam jeśli kogoś wprowadziłam w błąd. Po co w ogóle to tłumaczę? A no dlatego, że dziś chciałam napisać o zespole K-rockowym, który w każdym teledysku gra na instrumentach. Sami rozumiecie nie chce sobie sama przeczyć xD
Tak więc to na tyle z tłumaczenia się. Przejdźmy do głównego tematu posta.



Jednym z moich pierwszych zespołów K-rockowych byli właśnie LED Apple. Poznałam ich przez piosenkę "Run to You" która zawładnęła moim sercem, podobnie jak zawładną nim słodki Hanbyul ^.^

Oficjalnie są uznani za K-rock'owców, jednak jak dla mnie to dalej K-pop :). Uważam jednak, że zaraz po Zelo, są to jedni ze zdolniejszych wokalistów (pamiętajmy, że ogromny raperski i taneczny talent Zelo zamknięty jest w ciele szesnastolatka. Hanbyul za to ma 22 lata, a maknae Kyumin 19) To może teraz wam ich krótko zaprezentuję.

Jang Han-Byul 장한별 (Hanbyul 한별) Ur. 4.07.1990r 
Główny wokalista



ciekawostki:
świetnie mówi po angielsku, nie jest Koreańczykiem w 100%. Choć jest jednym ze starszych członków zespołu, zachowuje się najmniej dojrzale. Poczucie humoru nigdy go nie opuszcza.

Lee Kyu-Min 이규민 (Kyu Min 규민) Ur. 10.08.1993
Raper, maknae, główny tancerz




ciekawostki
Jest bardzo nieśmiały. Angielski sprawia mu ogromne problemy (umie tylko pojedyncze wyrażenia)

Kim Kwang-Yeon 김광연 (Kwang Yeon 광연 ) Ur. 12.06.1993
basista, raper





Kim Hyo-Seok 김효석 (Hyo Seok 효석) Ur. 27.04.1993
perkusista



ciekawostki
Jeden ze spokojniejszych członków zespołu.
 
Seo Young-Jun 서영준 (Young Jun 영준) Ur. 11.05.1990
gitarzysta, lider Led Apple




 
ciekawostki
Jego zęby (trójki) wszystkim przypominają wampirze kły xD

Zespół został stworzony przez wytwórnię ST Entertainment w 2010 roku. Od tej pory skład zespołu bardzo często się zmieniał. LED jest skrótem od Logic Egoism Delete. 
Apple ma pokazać, świeżość ich muzyki.
Oto jedna z ich nowszych piosenek:
Zdecydowanie kocham ten utwór i taniec *.* I kolor włosów Hanbyul'a :)
Jak na razie chłopcy nie tworzą nowych piosenek, jednak coverują znane utwory i umieszczają je na swoim kanale an YT. Hanbyul prowadzi także serię "Hanbyul's Blah Blah. Learning Korean", gdzie jak sama nazwa mówi, uczy nas Koreańskiego. Przyznam, że świetnie wszystko tłumaczy. Kocham jego angielski. Lekcja idealna?
1. Prowadzi ją Koreańczyk o pięknym głosie i świetnym angielskim
2. Tym Koreańczykiem jest Hanbyul
3. Lekcja bawi od pierwszych minut 
Czego chcieć więcej? xD 
Fani LED Apple zostali oficjalnie nazwani LEDA's
Pozdrawiam serdecznie 
Murillo

P.S. Coś mi się blogspot psuję   ;___;











19 komentarzy:

  1. Drogi Murillo!
    Czy mógłbyś zrobić jakiś post o I-OH'u i może jakiś spamik z Kyu-Minem...? :3
    Trzymaj się ciepło, kocham twój blog :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej :3
      Och o I-OH'u napisałabym z wielką chęcią jednak jak na chwile obecna nie wiele o nim słychać ;/ Mogę powiedzieć Ci tyle, że brał udział w 6 sezonie "Ulzzang Shidae" :)
      Spam z Kyu...postaram się jednak nic nie gwarantuje. Jak napisałam, jest dość nieśmiały z czym wiąże się ograniczona ilość wrzucanych przez niego zdjęć. Nie to co Hanbyul XD
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Hmmm... ja mam mieszane odczucia do takich zespołów kpopowo-krockowych. Do Ledappla nic nie mam, nie jestem fanką, ale mogę czasem posłuchać. FT Island uwielbiam (HongKi!!!), a CN Blue szczerze nie lubię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Led Apple uwielbiam ale szczerze mówiąc to nie porównuje ich do Krock'u ^^ Mimo że bardzo ich lubię to dalej uważam, że jest to w 99% kpop a nie Krock ^^ CN Blue lubię słuchać a FT Island to moja ogromna miłość *__*

      Usuń
    2. No wiesz, nazwa k-rock w tym wypadku dla mnie mało ma wspólnego z rockiem XD Moim zdaniem po prostu "zespół k-rockowy" to wyrażenie, jakim określa się zespoły, które nie są typowymi boysbandami/girlsbandami, tylko mają w składzie basistę, wokalistę, perkusistę itp. Chociaż o FT Island jak dla mnie można powiedzieć, że grają... no coś innego, niż taki zwykły k-pop (chociaż w dużej mierze promują się w Japonii, ale mniejsza z tym). To brzmi trochę inaczej. Ale może to tylko moje zdanie...

      Usuń
    3. Zgodzę się z Tobą. Na początku uważałam że zespoły "krockowe" prezentują trochę więcej niż te "zwykłe" kpopowe, ale potem przekonałam się że i tak i nie (mam tu na myśli np brak tańca) i choć lubię FT czy Led to jeśli chodzi o rocka to zostanę przy J-rocku i "normalnym" rocku. Osobiście uważam że FT to nie jest taki pop w 100%. Hongki kiedy tylko chce to może sprawić że piosenka brzmi trochę ostrzej. Za to go lubię ^^

      Usuń
    4. Hmm... jedno mnie zastanawia, a mianowicie różna popularność tych zespołów. Z tego, co zauważyłam, najbardziej popularne jest chyba CN Blue. Bo rozumiem, że w LEDApple może odstraszyć ilość (szczególnie byłych XD) członków zespołu. Ale FT Island i CN Blue? Bo w sumie muzykę mają podobną (jak dla mnie), nie może być tu mowy o tym, że jedni są z mniejszej, a drudzy większej wytwórni, bo są z tej samej... od jakiegoś czasu mnei to zastanawia XD (i nie piszę tego po to, żeby podkreślić to, że nie przepadam za CN Blue i że CN Blue nie powinno być bardziej znane... jakby było na odwrót, też by mnie to zastanawiało :D)

      Usuń
    5. Ja bardzo często zastanawiam się nad popularnością albo jej brakiem dla danego zespołu czy nawet wokalisty solowego. Osobiście lubię i CN i FT i LED jednak z wymienionych tu zespołów to FT jest najpopularniejszym (jakiś ranking mnie w tym upewnił. Niestety nie mam do podania źródła więc musisz mi wieżyc na słowo xD) CN także są bardzo popularni. Na równi z FT a w ich muzyce hmm...."czuć" że są z jednej wytwórnie xD Led są najmniej popularni z wymienionych i czasem zastanawiam się czemu bo chłopcy maja fajne głosy, radosne piosenki itd. Może problemem jest właśnie ich coraz mniej krockowy styl?
      Ta Led mają dość burzliwa historię co działa na ich niekorzyść. Chyba nikt nie lubi kiedy z pierwotnego składu nie zostaje prawie nikt ;__;

      Usuń
    6. Jestem pewna, że FT Island ma najwięcej fanów... Ale tak mi się jakoś wydaje, że zawsze i promocje mają krótszą, i w mniejszej ilości programów występują... Ale to może mi się tak wydaje, bo przecież zawsze tak jest, że zespół, którego nie lubisz, wydaje ci się bardziej popularny, niż ten, który lubisz XD

      Usuń
    7. Hmm mi osobiście nigdy nie wydawało się że SuJu (za czasów gdy ich nie lubiłam) są bardziej popularni niż np. Shinee (których bardzo kocham) ale może to dlatego że SuJu przez jakiś czas byli mi kompletnie obojętni xD Jednak muszę przyznać że denerwowało mnie kiedy ich występ był w jakiś sposób lepszy niż występ Shinee (chociaż grupy są z tej samej wytwórni więc ich występy często są podobne) Ale jak się teraz nad tym zastanawiam to takie uczucie dopada mnie w stosunku do SNSD i F(x). Lubię oba girlsbandy ale nawet nie wiesz jak wkurza mnie gdy widzę że SNSD maja kolejny już comeback a o F(x) nic >.< (W zasadzie wole F(x) trochę bardziej niż GG)F(x) teraz wydały album i pewnie znikną znowu na jakiś czas a GG będą cały czas się promować.
      Faktycznie CN trochę częściej występują w jakiś programach niż FT. Jednak nie wiem jak Ty ale mnie czasem denerwuje jak zespół występuje w każdym show. Mam wtedy takie uczucie jakby owa grupa na siłę chciała się jeszcze bardziej wypromować. Tak jakby nie byli przekonani o swojej popularności (Tak Shinee mówię do was). Jeśli to jest np. początkująca grupa no to jasne. Trzeba się pokazać ale jak to są jakieś giganty no to błagam. Np. EXO. Są w wieeeelu programach. Cały czas nowych. Ja się pytam po co? Niedawno pobili KOLEJNY rekord w sprzedaży płyt a ciągle są w programach w których tylko tracą czas. Wiem że nie każdy ma takie podejście ale ja właśnie tak to widzę. Oczywiście lubię oglądać show z ulubionymi zespołami ale wytwórnie niestety czasem nie wiedzą kiedy przestać wpychać ich na siłę (Tak SM mam na myśli zapowiedź trzeciego już pobytu EXO w Weekly Idol) Co Ty o tym sądzisz?

      Usuń
    8. W SM mają tendencję do wciskania swoich zespołów do pierdylionów różnych programów. Tak samo B1A4. Lubię ich, ale programów to mają w cholerę i więcej. Ja jak się naoglądam za duzo programów z jednym zespołem, to później mam przesyt. Tak było z SHINee. Z miesiąc "miałam na nich focha" XD I jeszcze mnei zastanawia, dlaczego jakoś tak FT Island bardziej promuje się w Japonii, a CN Blue w Korei?

      Usuń
    9. Tak, to prawda SM mocno stawiają na promo w programach.
      Hmm po prostu są zespoły które stawiają na promocję w Japonii. Np. D-Na mimo że są zespołem Koreańskim. Tak samo z promocją w Chinach (EXO-M). Albo SNSD. Też mocno promują się w Kraju Wiśni jak i w Ojczyźnie Kimchi :)
      To że są z tej samej wytwórni nie oznacza że oba zespoły będą się promować w Japonii. Drugi może np. chcieć podbić Chiny (ale nie ukrywam że wolę jak zespół stawia na Koreę ^^) :)

      Usuń
    10. Tak, SM zdecydowanie przesadza... nie bez powodu SuJu ma tytuł variety idols.

      Usuń
    11. szczerze to nawet nie próbuje obejrzeć wszystkich programów z SuJu xD ale zauważyłaś że girlsbandy rzadziej występują w show?

      Usuń
    12. Nooo tak. Jakiś czas temu. Ale chyba po prostu boys bandy mają większe... pole do popisu. Przynajmniej tak mi się wydaje. Np. dziwne by było gdyby, nie wiem... Minzy zatańczyła układ do Lucifera w jakimś programie. Albo właśnie nie dziwne. Normalne. A kiedy dajmy na to Heechul zatańczyłby do Bang! uznane by to było za zabawne... i można by jeszcze kilka takich przykładów znaleźć.

      Usuń
    13. Faktycznie. Tu już można zgłębiać się w mentalność Korei. O ile członkowie boysbandów robią w programach aegyo, sexy dance, jakieś tam covery itp, itd. O tyle girlsbandy się zatrzymują na aegyo, rzadziej na sexy dance. Chociaż (nie wiem czy się ze mną zgodzisz) coraz więcej mamy sexownych konwencji teledysków i grup girlsandowych.
      BTW. jak tam nowa piosenka BTS?
      Osobiście mam Ś W I R A OwO

      Usuń
    14. Hmmm... szczerze mówiąc, to ja jakoś nie jestem fanką BTS. Ta piosenka jednak jest według mnie bardzo dobra. Teledysk jest świetny, tak samo jak choreografia.
      Ja jednak dalej się jaram całym Coup d'etatem c:

      Usuń
    15. Ja wprost kocham BTS *___* Ale no more dream chyba lepsze ;3
      Nowy album GD mnie rozczarował ;__; Dalej uważam go za świetnego piosenkarza itd. itp. ale ten album mi się nie podoba ;__;

      Usuń
    16. Mi tam się bardzo podoba... No może druga część jest trochę słabsza... Z pierwszej lubię wszystkie piosenki.
      A co do BTS, to ja chyba najbardziej lubię we are bulletproof XD

      Usuń