sobota, 23 marca 2013

Cera mieszana i jej pielęgnacja+ trądzik

Hej
Jak już zapewne wiecie (wspominałam w innych postach) mam cerą mieszaną. Żeby było zabawniej, jest ona skłonna do wyprysków i...przesuszania się O.o Gdy umyję buzię tylko wodą, to po chwili jest ona sucha w strefie T (czoło, broda, nos). Jeśli chodzi o walkę z trądzikiem, to toczyłam ją przez ok.4 lata. Teraz jest 100razy lepiej, jednak pozostały mi przebarwienia (średnio widoczne) i skłonność do zapychania się porów. Próbowałam chyba wszystkich żeli, kremów, mydeł, toników, peelingów itd. żeby pozbyć się trądziku. Oczywiście nic to nie pomogło. Chyba jedynym produktem "mocno reklamowanym" po którym zauważyłam jakąkolwiek poprawę był "garnier czysta skóra active peeling brusher" ze specjalną szczoteczką. Jego działanie było jednak nie adekwatne do ceny. Po wydaniu 28 zł. spodziewałam się raczej czegoś lepszego. Trochę pomógł, jednak nie kupię go chyba drugi raz. Reszta produktów popularnych marek, nic nie pomogła.


Walkę z trądzikiem wygrałam przede wszystkim odstawiając wszelkie kosmetyki do "cery trądzikowej", "do cery tłustej", "przeciw wypryskom" itd. Zaczęłam używać żelu z Ziaji med "kuracja lipidowa". Pomógł mi chyba najbardziej. Nie wysuszał, łagodził podrażnienia, świetnie czyścił. Nie dałabym sobie także rady bez Mizon gel'u ;3
Najważniejsza kwestią w czasie walki z trądzikiem jest używanie filtrów!! Słońce przesusza skórę, która wtedy produkuje więcej sebum. Słońce utrwala także blizny. Używam filtrów przez cały rok. W przyszłości napiszę o tym więcej :)
Skóra mieszana/tłusta powinna być dodatkowo natłuszczana. Dlaczego? To proste! Kiedy skóra tłusta się przesuszy, będzie produkowała wtedy jeszcze więcej sebum by "wyrównać" poziom natłuszczenia cery(tak samo z cerą mieszaną). Więc logiczne jest, że jeśli sami dostarczymy skórze tłustej/mieszanej "tłuszczów" zawartych w kremach, nie będzie ona produkować więcej sebum, bo jej poziom będzie już "wyrównany". Uwierzcie mi, sama to przerabiałam :) BB kremy także pomagają w pielęgnacji cery. Odpowiednio dobrane wygładzają i zmniejszają zaczerwienienia. Potrafią jednak zaszkodzić. BB kremy zawierają sylikony odpowiedzialne za wygładzenie cery. Sylikony "wnikają" głęboko w skórę. Nie da się ich zmyć zwykłym, żelem do twarzy. Pamiętajcie BB kremy trzeba zmywać mleczkami/płynami do demakijażu, bo w innym wypadku zawarte tam sylikony mogą zapchać pory.
Co tydzień robię maseczki i peelingi. Maseczki najczęściej z Ziaji, bo one naprawdę pomagają. Moją ulubioną maseczką (z ziaji) jest "maseczka oczyszczająca" i "anty stres". Ulubiony peeling to "joanna czarna porzeczka"

świetny *.*



bardzo fajne produkty :)

Dobry jak na "garnier" :)
Myję twarz dwa razy dziennie. Makijaż zmywam płynem dwufazowym również z Ziaji :)

PODSUMOWANIE
1. Jeśli walczysz z trądzikiem odstaw wszystkie produkty przeznaczone do "cery trądzikowej" itd. (wiem to dziwnie brzmi) Takie produkty często są silnie wysuszające co nie pomaga naszej skórze.
2. Używaj filtrów cały rok!! (co najmniej 30spf)
3. Natłuszczaj cerę
4. Zawsze zmywaj makijaż przed snem

To chyba na tyle :) pozdrawiam
Murillo

2 komentarze:

  1. A jakich filtrów używasz? Ja nie mogę znaleźć niczego po czym nie będę się cała lepiła ... Jesteś w stanie coś polecić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam z Ziaji liście zielonej oliwki spf20 ochrona uva i uvb. Jest on lekko lepiący ale jak nałożysz niewielką ilość to uczucie to znika. Przez to, że ma małe spf to używam go raczej jesienią/zimą na zmianę z kremem z floslek winter care spf50 ale ten sie bardzo lepi i bez przypudrowania nie da rady. Z ziaji med jest też fajny spf50 matujący krem do twarzy. Matu to on nie daje ale ma lekka jak na filtry konsystencje i nie lepi się.
      Mam nadzieje, że pomogłam

      Usuń